dijous, 17 de setembre del 2009

MaF1a ibèrica


Doncs si, ja ha arribat el dia. Us diré el mateix que a tothom qui m'ho ha preguntat aquests dies. Si: pot més l'Alfonso (o tot el paquet, vaja) que Ferrari. És superior a mi. Estripo el carnet.

I per a tots aquells que encara tenen dubtes, que defensen l'indefensable, que busquen la innocència on no hi és, una petita llista recordatori:

- Primer títol: aconseguit gràcies a una bona conducció, a un Schumacher sense cotxe (la FIA i els seus canvis, ajudats pel Briatore - ei, però l'Alfonso no hi va tenir res a veure segur) i, com no, al mass dumper (després d'haver fet treure peces a Ferrari per il·legals). Recordem que aquesta peça, finalment, es va declarar il·legal quasi al final del campionat, sense cap conseqüència sobre els resultats anteriors (millor que no pas el què fan ara d'invalidar resultats, d'acord). Un cop sense aquesta peça: resultats dolents, sortides de pista, etc. "No tengo que agradecer nada a nadie".

- Segon títol: trencada de motor de Schumacher quan ja tenia el títol quasi a la butxaca, tot i les infinites sancions que va patir (el més sonat que recordo és l'adelantament provocat per l'Alfonso sota bandera vermella en uns entrenaments, amb la pròpia sanció corresponent, quan el propi Alfonso havia estat penalitzat abans). I no, no em descuido de l'incident de Mònaco. El Schumi va aparcar abans d'hora. Ara, com és que qui veu tant clara l'intencionalitat d'aquest aparcament sempre defensa la innocència, la desconeixença, la bondat infinita i joc net de l'Alfonso? Al final de la temporada, després d'haver dit de tot als francesos durant l'any quan tot anava malament, deixa Renault (l'equip que li ha donat 2 campionats) per anar a McLaren. Alfonso 1 - escuderies 0.

- Fitxatge per McLaren: bons resultats al començament, però el Hamilton li fa ombra. Reclama tenir tracte de primer pilot (preferencial, vaja). En no ésser escoltat fa esclatar la bomba (amb un mail) sobre la còpia de plànols del cotxe de Ferrari (és a dir, conduïa un Ferrari pintat de negre, però no va trobar adient queixar-se fins que es va cabrejar amb l'escuderia; devia estar entrenant per al futur canvi d'escuderia). A més, va haver-hi un clar sabotatge (si, sabotatge) al seu company d'equip (encara que els què abans es queixaven de l'aparcament del Schumi ho vulguin defensar dient que en pista el Hamilton no es va apartar o tot el què vulguin; el tio de la piruleta feia estona que l'havia aixecat i per la ràdio li van dir que ja podia sortir... es veu que es va distreure el temps just per impedir la pole de l'anglès). No diré res de la última cursa on va fer tots els possibles per a què perdés el Hamilton (qui va estar massa nerviós, d'acord, però si això és comportament esportiu...). Resultat: Ron Denis dimiteix i l'escuderia perd tots els punts del campionat de constructors (de nou, els pilots no són sancionats tot i els clars beneficis de les trampes). Alfonso 2 - escuderies 0.

- Tornada a Renault: només començar la temporada i ja hi havia rumors de que Renault tenia plànols del cotxe de McLaren (d'on venia l'Alfonso, però no voldria que ningú pensés que insinuo res, eh?). Veient que no guanyaven ni per casualitat, van enginyar el Piquetgate: cal recordar que els mateixos que (abans de les evidencies i confessions) deien que l'accident no podia ser provocat, no opinaven el mateix de l'afer Schumi-Montecarlo (tot i la telemetria menys aclaridora en aquell cas). Menció especial per al director de la federació espanyola d'automobilisme dient que el Piquet "es un niño tonto" (ara que tot s'ha aclarit què farà aquest pallasso?). Recordem que l'escàndol no ha tingut cap conseqüència sobre els resultats (lògic, doncs s'hauria d'haver estudiat el mateix cap de setmana en tot cas). Però com pot ser que la gent encara digui que l'Alfonso no en sabia res?!?!?! Però si va guanyar ell la cursa gràcies a això! El tio va sortir des de la posició 15 o 16 i el van fer parar a la volta 12! De debò, encara que no hagués participat al disseny del pla, no s'adonaria que hi ha alguna cosa que falla? Resultat: dimissió de Briatore i de Pat Symonds. Renault perd tots els patrocinadors. L'Alfonso en surt indemne de nou i marxarà a Ferrari. Alfonso 3 - escuderies 0.

És clar que on ell va, surt merda. És clar que té poder i amics poderosos: el Botín patrocinarà alhora a McLaren i a Ferrari (pobre Hamilton, que no li passi res!), el circuit de València no s'hagués fet sense ell i sense el gendre de l'Ansar (casualment ara proposen canviar dates amb el Circuit de Catalunya, doncs es veu que el circuit valencià està buit ja que les dates no són propícies) i ja s'ha carregat a 3 persones amb molt de pes a la història de la F1.

És bo? Si. El millor? Amb tot el què l'ha envoltat i els cotxes que ha tingut, no hagués guanyat també un altre bon pilot? Recordem que aquest any probablement guanyarà el Button: ni és un gran pilot, ni està en una gran escuderia (si, el Ross Brawn és un crack, però s'ha fet les normes a mida). Per no dir que el Barrichelo quedarà segon (l'amic Ross se l'ha tornat a petar, com als vells temps a Ferrari).

Què dir de la F1? Merda, merda i merda. Suposo que per guanyar s'ha de fer el què calgui. Com a mínim, fins ara no era tant evident (si, el Barrichelo va deixar passar al Schumi - patètic - però el campionat no va anar de 5, de 10 ni de 20 punts). Com trobo a faltar els vells temps!

4 comentaris:

Pere ha dit...

En Michael Schumacher fa uns anys era un imbècil més rematat del que mai ha estat l’Alfonso. L’apadrinament d’en Briatore sembla que fa uns gilipolles insuperable. Posteriorment, en passar a Ferrari, tot va canviar i va millorar.
No hi ha dubte que l’Alfonso ha canviat abans de passar a Ferrari i que la Ferrari també l’acabarà de polir.
El problema per nosaltres, de l’Alfonso, és Espanya. El “toro”, aquesta caspa sarnosa de gent impressentable que ara serà de Ferrari. Aquest és el nostre gran mal.
Però jo sóc de Ferrari i si l’empresa creu que tenir l’Alfonso és el millor, no tinc més remei que aguantar-me.
Bé, ja sé que em diràs que el Santander és qui el vol tenir. Però és evident que això serà bo per Ferrari, no per l’afeccionat, i com que jo vull el millor per Ferrari, m’aguanto!!!
No ho dubtis, tornarem a tenir grans dies de F1.

Oriol ha dit...

Després de llegir el primer paràgraf, et puc dir que si llegeix això la mama, dormiràs al sofà la resta d'any.

Anònim ha dit...

Coses que molta gent no sap, o no recorda:

- A Ferrari es van utilitzar ordres d'equip descarades. Mentre eren absolutament legals.

- Michael Schumacher ha estat, durant molts anys, el boc expiatori de la FIA.

- Michael Schumacher MAI va fer una rajada de la scuderia, en les 11 temporades en que hi va militar.

- L'accident en que Michael Schumacher es va trencar ambdues cames a Silverstone 1999, es va produir per una falla mecànica en la direcció del Ferrari.

I el meu gran dubte: Haguera aguantat Alonso QUATRE temporades completes sense resultats? Jo ho tinc molt clar.

A mi Alonso m'importa un rave. No celebraré mai les seves victòries, però la seva nacionalitat me la porta fluixa. Però el seu fitxatge, pressionat per un patrocinador, fa pudor.

Oriol ha dit...

Tota la raó Sr. Gené, tota la raó.

El tema nacionalitat és complicat. A mi també me la portaria fluixa, si no fos, perquè precisament és la nacionalitat el què ha arrossegat a tot un conjunt d'indesitjables a "seguir" aquest esport.